Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

p.s: wanna fast reply?

Kindly email me at thesyazanazainn@gmail.com or

PM me at Facebook - Syazana Zainn or

DM me at twitter/instagram - @itsmesyazana.

I will tried to help you

-xoxo-

S

Review | Rigor Mortis


MUST READ - Review Horror Movie
Review | Second Sight
Review | Insidious Chapter 2




Rigor Mortis

Filem ini berkisarkan tentang seorang pelakon yang sudah tidak terkenal iaitu Chin Siu Ho, telah kematian anak dan isterinya dan telah berpindah ke sebuah flat/apartment yang agak usang yang bernombor 2442.

Dia dihantui oleh kenangan lama bersama anak dengan isterinya yang telah mati. Heh. First day dia masuk apartment tu, dia nak bunuh diri tapi sebenarnya dia kena rasuk oleh 2 hantu adik-beradik kembar yang telah gantung diri kat apartment tu.

But then, ada pemburu hantu iaitu pakcik Yau, telah berjaya selamatkan si Chin ni. So selepas insiden itu, telah muncul beberapa watak iaitu penjaga bangunan;- Pakcik Pang, pasangan suami isteri;- Makcik Mui dan Pakcik Tung, ibu dan anak yang selalu berkeliaran di Apartment;- Feng dan Pak, pakcik misteri yang merupakan seorang bomoh yang guna ilmu hitam;- Pakcik Gau.

Permulaan plot filem ini agak mengelirukan kerana terlalu banyak watak yang berada dalam dilemma dan masalah. -_- Terus terang aku cakap, aku kurang menghayati jalan cerita filem ini disebabkan ia agak mengarut. Heh. Tak tahu nak komen macam mana, sebab aku sendiri tak tahu nak describe. Hewhew.

Hmm, konflik bermula selepas Pakcik Tung jatuh dari tangga dan mati. So makcik Mui ni sedihlah, yelah laki dia kan. Tapi dia rahsiakan dari orang yang suami dia dah mati. Makcik Mui ni jumpa dengan Pakcik Gau untuk selesaikan masalah dia. Sebenarnya pakcik Gau ni pun ada agenda dia yang tersendiri untuk membantu Makcik Mui ni. Rupanya Pakcik Gau ni jadikan Pakcik Tung ni Zombie untuk kepentingan diri dia yang dah nak mati.

Yang kembar dua beradik tu jadi hantu pula disebabkan suami si Feng (dah mati) ni dulu cikgu tuition mereka berdua. Tapi suami Feng ni ambil kesempatan dekat dua budak ni, means he’s raping one of them lah. So after gaduh-gaduh tu tiga-tiga mati. LOL. -_- Sebab tu hantu berdua tu tak tenang, kononnya nak balas dendam dekat Feng lah kiranya.

Pakcik Gau punya niat nak cipta Zombie yang bergabung dengan 2 hantu tu untuk kuatkan diri dia macam tu. But then dia tak berjaya sebab Zombie ciptaan dia tu terlalu kuat.

Jadi muncullah Chin dan Pakcik Yau bergabung untuk menentang Chinese Zombie tu. Actually special effect yang mereka gunakan dalam filem ini memang aku salute. Cinematography and CGI effects are totally damn awesome. It just jalan ceritanya tak logic langsung! LOL

Paling spoil and nonsense, bila part Chin berlawan dengan Zombie tu. Boleh pula pakcik yau tu pusing jam memburu hantu tu sampai tangan dia putus! Memang aku gelak lah kan. Merepek sangat, boleh lagi beliau survive dan hisap rokok hewhew -_-‘. In the end, semua mati kecuali Chin. The end.

Tajuk Filem: Rigor Mortis
Pengarah: Juno Mak
Pelakon: Chin Siu Ho, Anthony Chan, Kara Hui, etc.
Genre: Aksi, Seram
Negara: Hong Kong
Rate: 2.9/5



Thanks to Nuffnang MY because invite me to the #GSCHorrorFest :)

Another horror movie review;



Till then,
-xoxo-
S

1 comment:

Azlan Strider said...

Normally kalau hantu HK nie not bad gak kalau bab2 seram nie..tapi since awk dah cakap tu maknanya sy klu tengok nanti kena fokus laa bab2 awal..hehehe

Regards,
-Strider-

Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !