Donate Me :)

Paid Ads

Hye blogshop owner.
Needs my review or advertisement?
Email me at thesyazanazainn@gmail.com :)

Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

-xoxo-

S

Cerpen | Menanti Kasih (Chapter 3)



Chapter 3

Hatinya seringkali berdebar-debar, ahh persetankan semua itu. Hampir dua minggu dia menjadi serba tidak kena. Arjuna nakal itu juga masih tiada kelibatnya. Ohh mana pula dia pergi ni. Hatinya tercari-cari. Hatinya gelisah, resah dan pelik. Dimanakah arjuna durjana itu. Dirinya juga pelik, kenapa dia perlu kisahkan arjuna itu.

Seperti biasa, rantaian gossip mula tersebar seperti udara, rupanya arjuna itu menghidapi demam denggi. Hatinya menjadi luluh. Hatinya mendoakan kesejahteraan arjuna itu. Semoga arjuna itu segera sembuh. Semoga arjuna itu kembali menganggu hidupnya. Ahh kenapa perlu didoakan budak jahat itu! Hatinya memberontak. Hatinya serba salah. Hatinya serba tidak kena.

Setelah beberapa lama, arjuna itu datang menyapanya. “oii kecik, rindu aku ke? haha” gadis itu menjadi hairan, lantas membalas dengan kasar “Gila la kamu ni!” arjuna itu hanya tersengih “tapi aku rindu nak kacau kau lah..haha” “DIAMLAH GILA!” gadis itu melarikan diri.

Menanti bicaramu menyambut kataku
Bagaikan puisi mimpi mengindahi lenaku
Hadir cahayamu menari di mataku
Lembut jiwa menyambutku
Mimpi kita bersatu
Dan ku mengharap
Sinar hati ku bertemu
Ku tiba lagi
Bersama rasa rindu datang bertamu
Di ruang hati kecil yang berbicara
Ingatilah diriku ­ini bersama
Kenangan itu walaupun
Ku lihat bintang-bintang di balik awan
Gugurnya ke bumi menjadi impian
Tak kan ku lepaskan apa yang ku harapkan
Kerna ku untukmu – Hyper Act (Ku tiba lagi)

5 comments:

NA said...

Dah baca semua daripada prolog hingga ke chapter 3. Menarik. Macam ada kaitan dengan Schaze je.

-wina1979-

Syazana Zainn said...

NA; hihi thanks akak :D
erkk biarlah rahsia ;p

nana kamarul said...

owwww ... kesian demam denggi! Anyw, I'll be waiting for the next chapter. Excited sudah saya!

Syazana Zainn said...

nana : hikhik ;p

M Fizan said...

wahhh, ada lagu lagi. ni yang suka ni. :D bila orang yang selalu kacau kita takde, kita akan rasa satu kehilangan. biasa macam tu lar. hoho. hati rasa cinta tapi tak nak ngaku. jeng jeng. chapter 4 next!

Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !

Busuk.Org