Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

-xoxo-

S

Dialog between mother and daughter

previous entry : Open House = Bukak Rumah


perbualan di antara seorang ibu dan seorang anak.

ibu : kakak, hari ni kakak cuti kan.
anak : yup. nape?

ibu : ibu nak pi rumah makcik izan, jom kite pi nak?
anak : okey. kui bape?
ibu : dalam kui sepuluh.
anak : okey.

pukul 10


anak : ibu, nak pi ke dak?
ibu : hmm. jom lah pi..
anak : k, pi siap.

dalam kereta

ibu : kak, hang bawak kete elok-elok.
anak : okey. rileks la.
ibu : nanti masuk simpang jangan lupa bagi signal.
anak : okey

dalam kereta lagi

ibu : uish, banyak betui lori. bawak selow sikit
anak : okey
ibu : awat selow sangat? laju sikit.
anak : tadi suruh selow..grrr ibu bawak sendiri kereta ni.. T_T


p/s: bawa ibu sendiri beginilah jadinya.. =,="

p/s: jangan derhaka kat mak kauorang..agagaga so ikut je la kata beliau ye.. xP





notakakidantangan: nanti kelik "LIKE" FB page aku oke :)



-xoxo-
S

24 comments:

ayien . said...

Slow slh, laju slh hehe. Lawak :)

syrupmasin said...

haha..bagus anak mak ni :D

muhamad hanif said...

HAHAHAHAH,

kadang-kadang aku pun terbengang dengan mak sendiri.


Haiiyaaak.

merahitujambu said...

sy dh lali kena mcm tu..pekara biasa laa..nk gaduh ibu...uhuk..sabo je laa

Fathiah Hamim said...

hahahahaha lawak laa. ingat kan dialog pasal nak g tengok calon menantu. hehehehe

schaze zainn said...

@ ayien
tu la semua salah =,="
ikut je lah kan..


@ syrupmasin
haha ye lah tu xP


@ muhamad hanif
kite serupa..kehkeh xP


@ merahitujambu
tau takpe.. dengar e je lah kan..hihi


@ fathiah hamim
aish.. dialog menantu belom lagik..ekeke

anamizu said...

yess jgn degil arahan mak..hehe
selamat hari raye! :)

schaze zainn said...

@ anamizu
haha xP
selamat hari raya juga :)

halila Ibrahim said...

akak pun selalu kata kat husben cam tu kekeke .. tp sama jugak kalau kak drive pun husben akan kata cam tu jugak...

schaze zainn said...

@ halila ibrahim

hihi. tu la pasal..ekekeke xP

sergeant keroro said...

golongan mak ni banyak membebel :P

NA said...

Ek ni pengalaman Schaze sendiri eh? Aha ikut jer cakap mak. Hehe.

-wina1979-

hira said...

hahaha :D sabar je la ye?

Far8 budak baik said...

hahaha itu lahh ibu...
syg nye pasal lahh tu kannnn...
uwaaaaaaaaa =)

zulhilmi.tempoyak said...

tnye ibu sat....

nk menantu kiut mcm zulhilmi x...???


hahahaha..

~~Ticer Wann~~ said...

hahaha.. Ticer panik kalau mak ada kat sebelah...

logorithm said...

Hehe... ibu semestinya cam tuh...

Ibu I gerun kalau dia naik kereta I sebab I bawak kereta agak laju. Laju tapi cekap dan berhati-hati. Itu yang dia tetap suka naik kereta I. :-p


Terbaru dari Logokoko:

[U] Fakta menarik tentang Kg. Datuk Keramat

[U] Resipi biskut raya mudah

[13SX] Ketiak

dill said...

hep! slow sket.

laju sket.

ni laju sangat. slow2

pegun keta tu.

dill.

Run Away♥ said...

anak mak kan...;d

fazrulnoor said...

biase lah mcm tu kan

fadh leyanie said...

itulah sikap ibu2...
jadi ank solehah :)

amna said...

haha.. moral of the story ??
DENGAR KATA IBU AYAH! huhu

ni mesti mak awak suh drive ni kan.. kekee

Zul Fattah said...

haha.. ni mak dgan anak sama je.. haha.. klakar la.. tapi, macam ni la mak kita.. dia bukannya nk membebel tapi sayang kat kita.. aku slalu kena cam ni..

Saiazuan said...

huhu trlalu dgr cakap..

Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !

Busuk.Org