Donate Me :)

Paid Ads

Hye blogshop owner.
Needs my review or advertisement?
Email me at thesyazanazainn@gmail.com :)

Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

-xoxo-

S

Beliau Pengganas atau Pejuang?

hye reader's
since semalam berita asyik keluar cerita pasal Osama bin Laden
kauorang kenal tak siapa beliau?
haa! tak kenal?
meh aku tampar bagi ingat.. hihi

okes. rata-ratapun dah tau yang beliau dah meninggal dunia semalam
sebab terbunuh dalam pertempuran dengan tentera AS di Abbottabad, Pakistan
tapi, ada setengah pihak cakap sebenarnya imej Osama meninggal tu palsu.
so, mana satu betul pun aku kurang pasti.

tapi menurut Perdana Menteri kita,
dengan kematian beliau  diharap dunia lebih aman
tapi mungkin ada betulnya kata-kata PM tu
yelah, selama ni Islam di cop sebagai Terrorist / Pengganas
disebabkan serangan 11/9 dulu.
orang Islam semua dikecam.

tapi, menurut dekan fakulti sains dan teknologi pertahanan,
universiti pertahanan malaysia,
kematian osama ni tidak akan berhenti macam tu saje
mungkin ada banyak lagi pengganas akan muncul
selagi Palestin tidak dibebaskan
selagi tu juga keganasan tak kan berhenti.

haish. bila agaknya dunia ni aman =,="

Biografi Osama bin Laden

Osama bin Mohammed bin Awad bin Laden, dilahirkan pada 10 Mac 1957. Beliau ialah seorang ahli keluarga bin Laden yang kaya-raya dari Arab Saudi dan pengasas pertubuhan jihad al-Qaeda yang bertanggungjawab atas serangan 11 September di Amerika Syarikat dan banyak lagi serangan pembunuhan beramai-ramai terhadap orang awam mahupun tentera.

Sebagai akibat penglibatannya dan sokongannya kepada jihad pelampau yang menggunakan kekerasan, Osama bin Laden kehilangan kerakyatan Saudi dan tidak diakui lagi sebagai ahli keluarga bin Laden. Osama bin Laden berada dalam senarai Sepuluh Penjenayah Paling Dikehendaki dan Pengganas Paling Dikehendaki oleh Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika Syarikat kerana penglibatannya dalam pengeboman kedutaan-kedutaan negara tersebut pada tahun 1998.

Sejak tahun 2001, Osama bin Laden dan pertubuhannya menjadi sasaran utama dalam Perang Terhadap Keganasan yang dilancarkan oleh Amerika Syarikat. Osama Bin Laden dan ketua-ketua al-Qaeda yang lain dipercayai bersembunyi berdekatan Kawasan Kabilah Tadbiran Persekutuan di Afghanistan dan Pakistan.


sourse : Berita harian; Wikipedia

p/s: harini entry yang agak ilmiah sikit untuk dikongsikan bersama



KALAU "LIKE" KELIK "LIKE"

2 comments:

Saiful Samson said...

tapi saya dengar2 yang beliau kemungkinan tak mati... entah la.. Tuhan je la tahu..

schaze zainn said...

tu la pasal. saya pun dengar beliau hidup lagi sebenarnya =,="

Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !

Busuk.Org