Donate Me :)

Paid Ads

Hye blogshop owner.
Needs my review or advertisement?
Email me at thesyazanazainn@gmail.com :)

Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

-xoxo-

S

Kelebihan Solat Tarawih

previous entry : 1st Ramadhan


new update : August 8
Kelebihan SOlat Terawih ni tidak dapat di terima ye :)
refer entry SINI
sayang nak delete entry ni -_-

===================

2nd Ramadhan

im still coughing =,="
tiba-tiba flu pulak. sobsob

so sorry la if aku tak melawat kauorang k.

btw. entry kali ni just a sharing a.k.a kopipes dari email yang aku dapat kat office tadi.

semoga kauorang pun dapat ilmu sikit malam ni. 
nunite 

amigos :)

===================



Kelebihan Solat Tarawih   
 
1.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama 
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan. 

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua 

Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya. 

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga 

Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka. 

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
 
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran. 

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima 

Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa. 

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam 

Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu. 

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh 

Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman. 

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
 
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s. 

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan 

Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w. 

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
 
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat. 

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas 

Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan. 

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas 

Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya. 

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas 

Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan. 

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas 

Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka. 

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
 
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya. 

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas 

Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga. 

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas 

Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi. 

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas 

Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati). 

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas 

Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus. 

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh 

Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh. 

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu 

Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya. 

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
 
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut. 

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga 

Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya. 

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat 

Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut. 

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima 

Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya. 

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
 
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut. 

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh 

Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat. 

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan 

Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat. 

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
 
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur. 

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh 

Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.  


p/s: kalau buat dapat pahala, kalau tak buat tak dapat pape :)



-xoxo-
S

7 comments:

Fathiah Hamim said...

tak sihat lagi? siannn. rest tau. =)

jom pi terawih everyday! =)

syrupmasin said...

cepat sehatt :D

z a z a said...

mohon share!

bunbun said...

hehe dah bookmark entry ni :)

techie87 said...

jangan sebarkan kelebihan solat terawih in... hadis ni tergolong dalam hadis yang ditolak... harap maklum
leh baca kat sini

http://mufti.islam.gov.my/terengganu/?subid=10&parent=06

ieka said...

slamat berpuasa.. :)
xmo demam2..

roq said...

tnx forthe info....

siggah2 la sini ye :)

Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !

Busuk.Org