Donate Me :)

Paid Ads

Hye blogshop owner.
Needs my review or advertisement?
Email me at thesyazanazainn@gmail.com :)

Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

-xoxo-

S

Kenapa Orang Islam sembah bangunan kain hitam itu?

sekadar berkongsi :)

====================================

ikhsan enchek google

"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"


"Oh.. itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah"

"Baitullah tu apa?"
...

"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"

"Allah ada dalam tu?"

"Tak.."

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"

"Yang saya sembah bukannya bangunan tu.."

"Kamu sembah apa?"

"Saya sembah Allah swt"

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu?"

"Saya menghadap sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah.."
"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah, maknanya kamu sembah Kaabah la.."
"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"

"Pernah.. selalu.."

"Kamu tengok tv ke tengok perlawanan bola?"

"Tengok perlawanan bola la.."

"Di mana?"

"Dalam tv la.."

" Cuba buka tv tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak.."

"Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada.."

"Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu.."

"So..?"

"Maknanya kamu tengok tv, bukan perlawanan bola.. betul tak?"

"Tak.. aku tengok perlawanan bola la melalui tv tu.."

"Peliknya.."

"Sebab apa pulak pelik?"

"Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam tv tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat.."

"Memanglah dalam tv tu ada banyak wayar, tapi tv tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya.."

"Hurm.. jadi tak peliklah ni..?"

"Ya.. tak pelik.."

"Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt.. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah.."

"Erk.. kau betul.."

:)




-xoxo-
S

9 comments:

Bigdaddyz said...

pernah baca ni ...mmg elok di ingati sabagai senjata...

cik hani said...

nice sharing.. memahami lebih tepat antara menyembah Allah dan menyembah kaabah

mikro_kokus said...

terima kasih di atas perkongsian ni... ^_^

syrupmasin said...

perkongsian yg baguuss :)

ayien . said...

Ya Allah insaf kejapp hee.

amna said...

Kisah Teladan ni. contoh yang baik utk jawab persoalan para kafirun ^^

cunndaa said...

psikologi yang bagus...
suka n3 nie ^^

Budak Botak said...

Btol, kita x boleh nampak Allah, tapi boleh merasainya...

Entry terbaru -> Porn Saloon - Nama Saloon Paling Lucah Kat Malaysia... (",)

Aida Zafirah said...

artikel yg superb...terbaik...

Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !

Busuk.Org