Territory Note's

Wanna learn Mandarin?

Click ‘Mandarin Lesson’ at the Pages :)

Have a good day!

p/s: Ramai yang cari shoutbox haha
HARAP MAAF shoutbox disorok buat sementara waktu bagi mengelakkan SPAM :)

NOTES

Sorry ya, if I didn't visit you guys back.

So just leave your comments down below,

and I will track you back.

love you guys!

p.s: wanna fast reply?

Kindly email me at thesyazanazainn@gmail.com or

PM me at Facebook - Syazana Zainn or

DM me at twitter/instagram - @itsmesyazana.

I will tried to help you

-xoxo-

S

Showing posts with label WEDDING. Show all posts
Showing posts with label WEDDING. Show all posts

My cousin Ikhwan wedding :)




Assalamualaikum w.b.t
Hey guys!
Last month my cousin Ikhwan was married on 22 November 2013.
Majlis nikahnya dibuat di Kelantan (bride side)
But I couldn't attend it because I didn't get leave :(


And on 30 November 2013 the reception was held at
Bukit Mertajam. (Groom side)
Sorry my bad, because just updated it.Heh
Alhamdulillah, majlis berjalan dengan sangat lancar
Everything went perfectly.
Actually a lot of shots wanna be included, but my internet connection kinda slow 
So only this that I can attach hewhew


Congrats my dear crazy cousin!
If you guys wanna read back the engagement day can click the below link ;)


 
alalala.. tomey tomey ni mihmih :3
dah tawen yeee :p


malam before kenduri
bergotong royong siapkan doorgift.mihmih : via waheeda cam


via waheeda cam


via OP: Fikri Nazari cam



oh ya this one ialah Kumpulan Gendang Silat Kodiang, Kedah
Hamekkaw jauh bebenor sampai ke Kodiang makcik iols tempah. :3
Actually salah seorang dari pemain gendang tu sedare mare mak teh iols
Mak teh and pak teh iols cakap deme puas ahti dengan kumpulan ni
If uols nak kelainan dalam majlis kahwin uols boleh try contact dorang
p/s: I will update again their contact number :)
via OP: Fikri Nazari cam



via waheeda cam


via OP: Fikri Nazari cam


the pengantins :D

kejap je hang dah kahwin noo hewhew
via OP: Fikri Nazari cam


with cousins and uncle :D
via waheeda cam


mihmih iols tukang bagi doorgift :p 
candid dari OP. lol
via OP: Fikri Nazari cam



lepas tangkap gambar haruslah usha balik
if gambar tak comel, kita delete balik. Kah!
candid dari OP. lol
via OP: Fikri Nazari cam


waheeda - adik pengantin lelaki
merangkap adik sedara itew
p/s: aku dah buh gambaq hang kak. hahahaha
promote hang baik punya :p
candid dari OP. lol
via OP: Fikri Nazari cam


doakan saya ye, semoga lepas ni saya pula mihmih :p
via waheeda cam




with the girl cousins
via OP: Fikri Nazari cam


  via waheeda cam


 via waheeda cam


 pengantins with my family
maaf saya dan adik saya memang suka over sikit :p
via OP: Fikri Nazari cam



via OP: Fikri Nazari cam


weh ainil, ni ha gambaq hang seketoi
semua pakat nak interprem dalam belog aku ni ha
via OP: Fikri Nazari cam


via OP: Fikri Nazari cam


iols belanja gambaq ampa semua heh
via OP: Fikri Nazari cam


via OP: Fikri Nazari cam


ni ayah pengantin uols. hahahaha
via OP: Fikri Nazari cam



So, malam tu pula kitorang buat BBQ for family members
Quit HAVOC juga
Siap ada pertandingan karaoke gituwww :3


haa.. kipas-susah-mati ni :3
p/s: weh ainil aku belanja satu gambaq marka hang kahkahkah :p


ni ha lagi seketoi. KAH!
amboih banyak pulak gambaq si joey ni -____-


ni masa sambut besday - celebrate sekali semua
jimat sikit. teehee :3
p/s: haa paksu, nah seketoi gambaq, erin dah update
cukuplah seketoi ja k mihmih :3
nanti belanja kenny rogers :p


ni mak ngah iols
masa ni dok pulun nyanyi lagu lama pe ntah
ada tajuk semut semut pe ntah. HAHAHA
menang juga la tempat ke 2 kihkih



 P.s: If I'm really diligent tomorrow, I will continue updating the pictures. Kah #JanjiSahaja :p

Till then,
-xoxo-
S

Al-Quran Digital Read Pen | Mana nak Cari?




Previous Entry : Nasi Arab buat Kad Kahwin


Aloha chuols!
Baru je tadi barang yang aku pesan hari Rabu (27/03/13) dah sampai. Hiks
I’m a little bit excited!
HAHAHA



Rasa sayang pula nak buka parcel ni. HAHAHA 




Bila buka parcel je terus rasa syahdu haha #IniSemuaPoyo
Tapi betullah aku rasa sedih dengan tiba-tiba
Rasanya macam dah lama aku tak buka dan bacanya. Hmm
And I admit
That is my bad :(


Aku ni tak lah sesempurna orang lain
Baca Quran pun boleh dibilang dengan jari
Agaknya dalam tahun ni
Sekali pun aku tak baca lagi *sigh*
Pengakuan yang benar.


Actually memang niat aku dah lama nak beli Al-Quran Digital ni
Tapi memandangkan harga dia agak mahal sikit, aku simpan dulu niat tu
Sebab aku pun dah ada Quran yang selalu aku guna tu
Paling murah pun aku survey dulu dalam RM350 macam tu
yang baik ahti sebab bagi link orang yang jual Quran Digital ni hiks.
p/s: mentang-mentang nak kaweng asyik survey je. hiks


Bagi aku, harga dia okeylah
Original Price = RM 250
Tapi aku beli masa diskaun iaitu = RM 230
So okeylah dengan RM 230 tu aku dapat
Set Lengkap Al-Quran dengan Pen Al-Quran beserta kabel dengan Charger
Percuma dengan 4 buah buku tambahan iaitu Iqra Muqadam, haji umrah, Sahih Bukhari dan Talking Dictionary
Lepas tu PERCUMA lagi Tasbih Elektronik


 
Tasbih Elektronik - FREE


 
Set Al-Quran 
p/s: Aku tak angkat Al-Quran tu, kat bawah Al-Quran tu ada manual,
Iqra Muqadam, haji umrah, Sahih Bukhari dan Talking Dictionary 




Best kan
Banyak betul benda percuma hiks.
Dah lah FREE postage :3


Sebenarnya aku beli ni untuk buat sebagai hantaran kaweng nanti
(aku beli untuk diri sendiri –- 
nanti aku bagi kat Amin untuk letak sebagai hantaran untuk aku hahaha)
p/s: kitorang memang beli untuk diri sendiri je, 
nanti bila nak dekat tarikh baru kitorang ex-change barang,
aku rasa buat gini lagi best sebab kita boleh tentukan barang apa yang kita nak. Hikhik.


Tapi memandangkan lambat lagi majlisnya
So aku nak try guna dulu
Nanti bolehlah berlagak dengan Amin HAHAHA


Btw, aku rasa memang berbaloi beli Al-Quran Digital ni
Sebabnya dari aku menghabiskan duit beli benda mengarut-ngarut tu
Dapat juga pahala aku sikit beli benda yang berfaedah kan
Dan yang paling penting
Ianya dapat buat aku insaf sekejap. Hewhewhew


Lagipun dari korang beli AipongFor, AipongPai ke tak pun beli Samseng Nota yang berharga ribu-riban tu
Baik beli Al-Quran ni
Serious.


Aku memang suggest korang beli satu untuk diri korang sendiri
Apa salahnya kita berubah sikit-sikit ke arah yang lebih baik
Dari malas ngaji, kita start la mengaji sehari sehelai mukasurat Quran kan
:)



Apakah Al-Quran Digital Read Pen?
Al-Quran Digital Read Pen ialah pen yang boleh membaca Al-Qurantetapi ia tidak boleh menulis. Apabila read pen ini disentuh pada mana-mana Ayat Al-Quran atau pada mana-mana Surah, maka pen tersebut akan membacanya.

Mari Lihat Apa Sebenarnya Al-Quran Digital Read Pen Ini Dan Bagaimanakah Ia Dapat Membantu Anda?

*Ia Sangat Mudah Digunakan!

*Di lengkapi ciri -ciri terbaik , di sebelah kiri terdapat terjemahan dan tunjuk pen ke bahasa malaysia terjemahan akan dilakukan . Tunjukkan sebelah kanan pen pada qari yang ada maka pen mula membaca. Tunjukkan pen di bawah untuk anda merakam suara anda dan meperlahankan suara .

* Dilengkapi 30 Juzuk Al Quran, Iqra' & Doa Harian. Al-Quran Digital ini lengkap bacaan Al Quran iaitu sebanyak 114 surah (30 juzuk) beserta bacaan untuk mempelajari Iqra' & doa-doa harian terpilih dalam Bahasa Arab.

* Terjemahan Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu. Juga bahasa lain mengikut permintaan.

* Bacaan Al Quran daripada Imam Besar Masjidil Haram & Qari terpilih seperti Sheikh Abdul Rahman
As Sudais, Sheikh Saad Al-Ghamidy, Sheikh Misyari Rashid,Sheikh Abdul Al-Matrud dan kesemua terdapat 8 Qari

* Pen ini boleh membaca word by word atau sepatah demi sepatah ayat Al-Quran dan yang pertama di dunia

*Berfungsi Sebagai 'MP3 Player'. Anda juga boleh merakam dan membandingkan bacaan anda dengan bacaan daripada Imam& Qari terpilih yang telah disediakan.

Buku Tambahan :
• Talking Dictionary
• Doa-doa harian & Cara solat (terjemahan terdapat dalam Bahasa Melayu)
• Doa hajj umrah, Muqaddam
• Sahih Bukhari

Memori :
* 4GB
* Pen boleh disambung ke komputer dengan kabel USB
* Mempunyai slot memori kad

Audio :
* Built in speaker (Suara yang berkualiti tinggi)
* Earphone



Nak tau dengan lebih lanjut boleh contact Owner
SMS: 019-4340019 (Mohd Taufiq)
Facebook Page: Quran DigitalEksklusif 

Btw, Harga Promo RM 230 ni sampai 31/03/2013 je
So apa lagi, cepat-cepatlah place order
:D






Sabda Rasulullah S.A.W. :
“Orang yang membaca al-Quran dan susah untuk menyebut ayatnya ia mendapat dua pahala”. (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)


Sabda Rasulullah SAW:
“Aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang jika kamu berpegang padanya kamu tidak akan sesat, iaitu kitab Allah (al-Quran) dan sunnah rasul-Nya”. (riwayat Malik). 



*Notes - This is NOT a paid post. Written because I’m a HAPPY customer. :)


Till then
-xoxo- 
S


Cakap-cakap / Disclaimer

Syazana.Story.Glory©

Hanya catatan peribadi sahaja.

I Love Stalker !